fredag 5 december 2014

Best of Water Wolf!

Som många av er redan märkt så har en supercool produkt nyligen kommit ut på marknaden vid namn Water Wolf Underwater Camera och jag har för mig att Savage Gear står bakom den. Har man ett minneskort på 16 GB så kan kameran filma hela 4 timmar i HD. Den monteras helt enkelt framför betet och du kan fiska den ner till 100 meter. Går också att använda lite som en GoPro med diverse tillbehör även fast stöttåligheten kanske inte är den samma. Rekommenderat pris ligger runt 1299, tror jag. Kommer inom snar framtid finnas uppe på actfalun.se men vill du vara säker att du får tag på en skulle jag springa in till butiken och förhandsboka.

Många fiskare har redan lyckats fått tag på en Water wolf och hunnit filma. Än så länge finns några riktigt balla klipp som varit virala på facebook och youtube men det kommer förhoppningsvis bli många fler! Här kommer några stycken som jag tycker är de bästa som finns ute och som jag lyckats hittat:

7. Det är här WaterWolfs egen introduktionsvideo, där de visar ganska fränt material med grova hugg! Kolla in den stora runt två minuter som bara kommer och nosar på kameran!


6. Här är det en privatperson vid namn Jimmy som fiskar gummibeten på väldigt grunt klart vatten. Ser ut som om han fiskar med banditshad och pig shad med shallowskruv och motsvarande rigg(?) Jäklar var jag blev förvånad på första kastet när betet knappt han landa och gäddan var redan på. Jimmy bommar dock en hel del fiskar och har till och med nått påslag på själva kameran. Helt klart en värdig sjätte plats! Spana in bilden nedan jag där jag lyckades printa i rätt ögonblick, så elaka djur alltså.





5. På plats nummer fem finns inga gäddor, med WW kan man nämligen filma mete, dropshot, trolling och spinn. Här har vi glasklart vatten, stora kräsna karpar och väldigt spännande nafs. 



4. Vi såg redan på film nummer sex att gäddorna faktiskt hugger på kameran och inte på betet. Denna video visar hur det känns att vara inuti en gäddas käft! Jag läste en diskussion på facebook där några funderade om man kunde göra "skal" till kameran med olika färgsättningar, kanske kan vara något? 



3.Nu börjar det bli riktigt spännande! Har du inte tid att se hela videon, vilket jag tycker att du borde göra, så handlar den kort och gott om: en snubbe som fiskar botten med dött bete, och en inte så noga tillkopplad Water Wolf, får ett grymt hugg. När han sedan ska göra mothugg, lossnar kameran men gäddan är fortfarande krokad. Den glider runt en sväng innan den parkerar på botten och försöker skaka ut krokarna. Strax efter ser hon ännu ett dött bete som hon tvekar på men som inte tillhör samma fiskare. Hon fortsätter glida runt tills hon hittar ett till bete, tillhörande kameraägaren, som hon hugger på. Han krokar och drillar henne till land för att otroligt nog återfår sin WW.


2. Nu kommer dem riktigt stora fiskarna. Detta är en av de första filmerna med WaterWolf som kom ut i och med 3D trouten. Mads Grosell  fångar här en gädda på 10+. Det är ju helt sjukt hur den gäddan bara sväljer hela betet. SJUUUKT!


1. Sist men inte minst har vi en video från våran egen kanalgratis.se. Dessa trollar från kajaker verkar det som, vilket är jävligt ballt förövrigt, med en Wolfcreek Shad och BFT flexhead. Helt klockrent filmat hugg, med en gädda som tvekar med sedan instinktivt hugger på shaden. Även här totalförsvinner betet i det 13 kilo tunga monstret! Helt klar förstaplats!

Jag äger inga av föregående videoklippen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar